Spend Management - indenfor fragt

I de fleste virksomheder er der betydelige besparelsesmuligheder "skjult" i forbrugsdata, som er genereret af typiske virksomhedssystemer. En detaljeret forbrugsanalyse giver ofte et helt nyt perspektiv på, hvor pengene går hen, og foreslår nye måder at reducere omkostningerne på. Her er hvordan.

  • Benchmarking af dine omkostninger er baseret på en forbrugsanalyse
  • Udbud af din fragt er baseret på benchmarking resultater og registrerede udgifter
  • Måling af faktiske besparelser er baseret på sammenligning af gamle udgifter og nye udgifter
  • Transport-fakturakontrol er baseret på faktiske udgifter, som ofte resulterer i betydelige kreditnotaer
  • Udgifter overvåges og ledelsesrapporter udleveres i overensstemmelse med dine individuelle krav

Forbrugsanalyse er ikke blot et projekt, men en integreret del af indkøb og efter revision, og derfor kategoriserer vi vores tjenester inden for Spend Management.

ITR fokuserer på både kortsigtede og langsigtede resultater for dig. Årsagen er, at du ikke skal ende ved udgangspunktet igen, når fragt udbydere beder om genforhandling, men i stedet støtter ITR dig, så du kan opnå vedvarende forbedringer. Hvis du kan måle omkostningerne, kan du også styre dem. Og hvis du træffer beslutninger baseret på forbrugsanalyse af år tilbage, kan du være sikker på der er flere besparelser at finde.

Benchmarking af fragtrater

Sporing af priser, som potentielt er for dyre, ved at afregningssimulere din sendingshistorik iht. bedste priser på markedet

Fordel: Opnå kontinuerligt konkurrencedygtige priser, undgå ressourcekrævende tenders og leverandørskifter

Udbud af fragt

En shortliste med de bedste leverandører på markedet • Benchmarks og RFP materiale • Kontrol, tjek, simuleringer og analyser af de modtagne tilbud • Rådgivning vedrørende udvælgelse af leverandører til den endelige budrunde • Den sidste rapport med anbefalinger

Som en del af udbudsopgaven hører en post audit periode, hvor du får fakturakontrol og udmåling af de faktiske økonomiske besparelser.

Save´n pay. Vores betaling kan være baseret på de besparelser vi skaffer dig i løbet af et år, hvilket betyder, at den endelige betaling først finder sted op til 18 måneder efter du har underskrevet kontrakten med os.

Fragt revisions løsninger

Kontroller fragtfakturaerne ned i mindste detalje. Og sørg for at fejl bliver registreret og krediteret.

Kontrol er særlig vigtig efter pris/aftaleændringer.

ITR kender fejltyper og fejlområder. Kontrol sker ved direkte dataudveksling mellem kontrollant og fragtfirma, og der sørges for indhentning af kreditnotaer på vegne af kunden i sammenhæng med løbende afvigelsesrapportering og opdatering

Ledelses-
rapportering

Overvåg dine fragtfirmaers præstationer og dit forbrug af fragt.

Og kombiner dette med ITR overvågning af samme fragtfirmaer og relevante alternative fragtfirmaer.

Rådgivning


Nye vareleverandører, nye eksportmarkeder, nye varer eller nye leveringsbetingelser fordrer råd, der fører det korteste vej til supplerende konkurrencedygtige transportløsninger og priser.

Fordele: Pris-, transportør, rute og transpoprtservice database gør, at der kan opnås en hrutig og konkurrencedygtig løsning

Banebrydende it-løsninger

Transportfirmaer måles ofte på evne til at levere IT løsninger som fragtkalkulator, udover A til B transporter. Men kunder bruger ofte mere end et transportfirma, og det er ofte begrænset, hvor avancerede og kompatible it-løsningerne er.
Min fragtkalkulator (My Calculator - læs mere) giver mulighed for, at man kan slå sine egne fragtpriser op eet centralt sted og sammenligne priser på tværs af services og transportudbydere. Min prisforespørgsel (My Inquiry) hjælper kunder med at indhente tilbud på enkelttransporter, som de faste prisaftaler ikke er dækket af. ITR hjælper med indsamling af tilbud.

Læs mere